Při identifikaci výrobků se do popředí čím dál častěji dostávají tzv. GTIN kódy, a i vy se nás často ptáte na možnost jejich využití. Ale co to vlastně GTIN kód je? GTIN (Global Trade Item Number) je unikátní číselný kód, který slouží k identifikaci konkrétní obchodní položky. Za obchodní položku je v tomto případě považována spotřebitelská, obchodní či logistická jednotka nebo služba, ke které se vztahují určitá kmenová data a kterou lze ocenit, objednat nebo fakturovat v jakémkoliv místě logistického řetězce.

Existuje několik různých formátů GTIN kódů, přičemž nejčastěji se používají GTIN-8, GTIN-12, GTIN-13 a GTIN-14. V Evropě je nejznámějším a nejrozšířenějším formátem GTIN kódu tzv. EAN-13 (European Article Number).

Použití GTIN kódu na obalech přináší mnoho výhod. Především umožňuje jednoznačnou identifikaci výrobku, což je důležité pro sledování zásob, správné uspořádání na skladě a správné plnění objednávek. GTIN snadno spolupracuje s různými systémy a technologiemi, včetně čteček čárových kódů, což zlepšuje efektivitu a přesnost při sledování a manipulaci s výrobky. Tento kód umožňuje rychlé a přesné načtení informací. Z připojených databází klíčovaných na identifikátor výrobku lze získat detaily jako je název, výrobce, hmotnost, rozměry, datum expirace a další. To je důležité nejen pro prodejce, ale také pro zákazníky, kteří se právě pomocí čteček k těmto informacím snadněji a rychleji dostanou.

V současné době existuje také rozšířený formát GTIN kódu nazývaný GS1 DataMatrix, který umožňuje uložit větší množství informací na velmi malém prostoru ve formě dvourozměrného čárového kódu. Ten se často ve světě používá pro řízení zásob tam, kde je na výrobku omezený prostor pro tisk, většinou ve zdravotnictví.

Počet zákazníků, kteří využívají GTIN kódy jako vstup do svého skladového systému, a to hlavně při zásilkách obsahujících větší počet různých druhů produktů, neustále roste. Díky čtečkám čárových kódů je možné tyto zásilky načíst během několika sekund, čímž se eliminuje možnost chyb, které často vznikají při ručním přepisování dat. Pro usnadnění práce příjemce je také možné tyto kódy vkládat přímo na dodací list spolu s výrobky.

Pokud máte zájem o to, aby dodací listy k vašim etiketám obsahovaly GTIN, dejte nám o tom, prosím, vědět na: info@label-design.cz.

GTIN

Dále doporučeno:

Znovu jsme získali ocenění Programu Czech Superbrands

11/01/2022

Superbrands je nejuznávanější nezávislou globální autoritou v oblasti hodnocení a oceňování obchodních značek. Titul je znakem speciálního postavení a uznáním vynikajícího postavení značky na lokálním trhu. Pečeť Superbrands získají značky

Přečíst celý článek
Znovu jsme získali ocenění Programu Czech Superbrands

Není sandwich jako sendvič

17/06/2022

Pod pojmem sendvič si většina z nás vybaví lehkou svačinku, kdy se mezi plátky chleba vrství oblíbené ingredience. Sandwiche, které kuchtíme v naší výrobě, nemají s jídlem nic společného, vlastně

Přečíst celý článek
Není sandwich jako sendvič