Chcete-li zvýšit efektivitu a šetřit časem? Zde naleznete článek o tom, jak správně připravit data pro tisk. Čím lépe připravená data dodáte, tím rychlejší bude zpracování korektury pro finální schválení a tím rychleji se Vaše zakázka dostane do výroby, tedy i k Vám.

Jeden PDF soubor = jedna etiketa

PARAMETRY DOKUMENTU

  • Kompozitní soubor PDF, který v sobě obsahuje všechny objekty (fonty, bitmapy, vektory) bez linkovaných externích zdrojů
  • PDF verze 1.6 (standard PDF-X/4) přijímáme pro všechny tiskové technologie (data s nesloučenou průhledností)
  • PDF verze 1.3 (standard PDF-X/1a) se sloučenou průhledností lze použít pro ofset a digitální tisk
  • PDF bez zabezpečení (soubor nesmí být opatřen heslem)

V případě nutnosti si můžeme vyžádat zdrojová data (preferujeme Adobe CS6 či CC2015)

pdf dokumenty label design

GEOMETRIE STRÁNKY

Ideální je mít korektně nastavené identifikační hraniční rámečky TrimBox a BleedBox (tyto rámečky vkládá do PDF dokumentu aplikace jako Illustrator či InDesign podle nastavení plátna či dokumentu a spadávky). TrimBox značí čistý rozměr etikety po ořezu = rozměr výseku.

BleedBox identifikuje spadávku, v našem případě je ideální nejméně 1 mm na každou stranu od čistého rozměru etikety.

dtp studio label design

BEZPEČNÁ ZÓNA

Pokud se nejedná o motiv na spad, vzdálenost grafiky a textu od výsekové linky by měla být minimálně 1 mm. V případě, kdy grafika obepisuje tvar výseku je nutné dodržet minimální vzdálenost 1,5 mm od výseku.
cmyk rastr label design

BAREVNOST

Používáme barevný prostor CMYK (tiskneme barevnost dle normy ISO Coated v2 – FOGRA39).

Tiskneme standartní přímé barvy dle vzorníku PANTONE Colors Coated. Pokud v dokumentu používáte přímé barvy, je potřeba jasné pojmenování barev jako např. „white“, „razba“, „vysek“ apod.

Nezasílejte nám data v barevném prostoru RGB, při převodu do CMYK se může stát, že některé barvy se budou prezentovat zcela jinak, než si přejete. Pokud budou v datech objekty v prostoru RGB, naše workflow vyřadí data z dalšího zpracování.

barevné spektrum gamut label design

PÍSMO

Texty ve fontu – font musí být do PDF kompletně vložený (plně embedovaný, ne jako podmnožiny), potom je text editovatelný.

Pokud nám dodáte texty v křivkách, text již není v Label design editovatelný.

V případě, kdy je text součástí bitmapového obrázku, není editovatelný a navíc může být v tisku špatně čitelný. Pokud je licenčními právy k fontu omezena editace textu, musí si opravy provést sám klient. Když nebudou fonty kompletně embedovány nebo rozkřivkovány, naše workflow vyřadí data z dalšího zpracování.

BITMAPOVÉ OBRAZY

Používejte obrazy uložené ve formátu PSD nebo TIFF. Ideální rozlišení obrazu pro tisk je 300 dpi, nemělo by klesnout pod 250 dpi, obrázek s nízkým rozlišením působí „rozpixelovaný“.

značkovač cmy label design
prase obrázek rastr pixely label design
logo label design

VEKTOROVÉ OBRAZY (KŘIVKY)

Dobře se upravují a zvětšují, nejsou kvalitativně omezené rozlišením. Doporučujeme je používat na loga, čárové kódy, výsek a další objekty.

Texty v křivkách lze dobře tisknout, jsou čitelné, mají ostré hrany, ale zkřivkovaný text již nelze editovat, je nutné ho přepsat, což je časově náročné a jsou k tomu potřeba dodat písma.

Optimální rozlišení pro vektorové obrázky je 2400 dpi.


PDF soubor lze vytvořit ze zdrojových dat různých grafických aplikací. Vždy je ale důležité mít správně nastavený výstup do tiskového PDF dle výše uvedených pravidel. Po vytvoření PDF doporučujeme zkontrolovat výstup. Je důležité, mít v Adobe Acrobat zapnutý náhled přetisku.

Jak zapnout v Acrobatu náhled přetisku se můžete dočíst na našem blogu v článku Jak zapnout náhled přetisku v Adobe Acrobat.

Dále doporučeno:

Etiketa desetkrát jinak

07/03/2023

Přemýšleli jste někdy o tom, kolik funkcí plní etiketa? Nebo čím vším jsou vlastně etikety zajímavé a jaké jsou v nich rozdíly? Miliony etiket všude kolem nás a každá je

Přečíst celý článek
Etiketa desetkrát jinak

Když etikety mluví…

09/02/2024

Povinných údajů na etiketách přibývá a často je to na úkor marketingových sdělení, která jsou pro výrobce a jejich zákazníky klíčová. Rozšířená realita nabízí další volný prostor pro obsah, který

Přečíst celý článek
Když etikety mluví…