Povinných údajů na etiketách přibývá a často je to na úkor marketingových sdělení, která jsou pro výrobce a jejich zákazníky klíčová. Rozšířená realita nabízí další volný prostor pro obsah, který se na etiketu nevejde. Rozšířená realita (AR) je technologie, která umožňuje uživatelům vidět prostřednictvím obrazovek mobilních telefonů nebo iPadů virtuální prvky zasazené do skutečného světa. AR se stává stále populárnější a nachází uplatnění v mnoha oblastech, včetně průmyslu, zdravotnictví, vzdělávání a zábavy. Jednou z oblastí, kde se AR může ukázat jako užitečná, jsou právě také etikety.
Co je Live Label?
Pro to, abychom etikety oživili jsme si v Label design vyvinuli vlastní aplikaci. Live Label je naše aplikace, která zprostředkovává další rozměr zážitku z etiket. Díky kombinaci AR a grafiky se může běžná etiketa proměnit v interaktivní informační nástroj nebo třeba v další prostředek zábavy. Stačí jen mít nainstalovanou aplikaci a zamířit na konkrétní etiketu svůj chytrý telefon nebo tablet.
Jak to funguje a proč?
Live Label využívá kameru vašeho zařízení a speciální software, který převádí statické etikety na jim přiřazený interaktivní virtuální obsah. Zamířením mobilu na grafiku etikety si zobrazíte třeba 3D model, který si přiblížíte a prohlédnete z různých úhlů nebo se podíváte na návod k použití daného výrobku (věřím, že třeba v případě montáže některých druhů nábytku, uživatel jistě live návod ocení). Ze vstupenek vás na svůj koncert může zvát sám populární interpret, na etiketě se může odehrávat třeba příběh výroby produktu, historie firmy, nebo třeba ukázka firemních aktivit.
Co přesně se bude na etiketě odehrávat, to už závisí na konkrétní animaci, kterou si výrobce produktu vymyslí, vytvoří (či nechá vytvořit), a která je ve výsledku přiřazená ke konkrétní etiketě.
Možností, kterými se obalové etikety mohou vydat, je nepřeberné množství, záleží jen na fantazii a kreativitě výrobců a animátorů.
Níže můžete vidět ukázku alespoň některých z nich.