Vývoj a růst jsou důležitou součástí úspěchu každé firmy. Bez investic do nových projektů, včetně výstavby nových budov, se žádná rozvíjející firma neobejde. A proto jsme se do stavby už poněkolikáté pustili i my. Stavba nové haly je vždy náročný proces, který vyžaduje pečlivé plánování, koordinaci a vynikající řízení projektu. Museli jsme se vypořádat s několika výzvami, jako byla úprava terénu, vyřízení stavebních povolení a postupné zajišťování dodávek materiálů i zařízení. Dnem slavnostního prvního kopnutí do země pro nás bylo 1. září loňského roku a od té doby se vezeme.😊

Na konceptu řešení projektu jsme pracovali více než dva roky. Využili jsme všechny zkušenosti z dosavadních provozních potřeb, ale zohlednili jsme i výhled do let budoucích. Koncept ctí nejen principy štíhlé výroby a připravenost na autonomní logistiku, ale zahrnuje také aktuálně dostupné udržitelné technologie. V nové hale chceme topit tepelnými čerpadly a teplo rekuperovat vzduchotechnikou, energii budeme vyrábět ze slunce, využijeme dešťovku a v budoucnu nezklameme ani příznivce elektromobility. V průběhu léta 2022 jsme připravovali pláň pro stavbu. V září bylo zahájeno výběrové řízení pro zhotovitele a 5.12. bylo staveniště předáno s tím, že koncem května tohoto roku budeme přebírat hotové dílo.

Dodržíme to?

Díky důkladné projekční přípravě, zvolené technologii modulárního systému a profesionality zhotovitele se dosavadní průběh stavby drží harmonogramu. Rakouská stavební resp. strojní firma zahájila výrobu haly na začátku ledna tohoto roku tak, aby koncem března začalo v přesném harmonogramu z Rakouska vyrážet postupně 70 kamionů s jednotlivými částmi modulu směrem k nám do Chrášťan. V mezičase byly postaveny veškeré inženýrské sítě, parkoviště a železobetonové prvky. Výstavba probíhá za plného provozu a na takovou dopravní zátěž areál firmy nebyl připravený. Díky našemu skvělému sousedovi firmě Scania mohly tahače najíždět přes jejich areál a základní „rozbalení“ přesně označených dílů jsme tak prováděli na ploše Scania. Pak převzal práci 60metrový jeřáb a technici kostru haly pod dohledem rakouského technologa postavili. Byla to organizačně nejkritičtější operace celé stavby. S ohledem na blízkost letových koridorů byly práce vysokého jeřábu koordinovány i s úřadem pro civilní letectví. Ale stálo to za to. Složit celou skládačku dohromady by v ideálním případě mělo trvat 5 dní. Už teď do haly nefouká, neprší a pokud kvůli počasí spadneme jen do třídenního zpoždění, zlobit se nebudeme.

A co nám i vám nová hala přinese?

Je to především prostor pro nové technologie. Získáme dostatek místa pro sklad vstupního materiálu, což zrychlí jeho dostupnost pro výrobu. Více místa nám dovolí objednat více druhů materiálu a jeho nabídka tak bude rozmanitější. Větší prostory umožní i zkrácení doby expedice, díky rozšíření nebudou muset vyrobené etikety čekat na vyzvednutí v externích skladech. Celý areál získá 40 nových parkovacích míst, které zpříjemní  každodenní život našim zaměstnancům i návštěvníkům areálu. A ještě by se toho dost našlo, ale to si schováme na příště.

Dále doporučeno:

Označování zboží – 2. díl – Tiskové technologie

20/05/2024

Označování zboží – 2. díl – Tiskové technologie

Přečíst celý článek
Označování zboží – 2. díl – Tiskové technologie

Není sandwich jako sendvič

17/06/2022

Pod pojmem sendvič si většina z nás vybaví lehkou svačinku, kdy se mezi plátky chleba vrství oblíbené ingredience. Sandwiche, které kuchtíme v naší výrobě, nemají s jídlem nic společného, vlastně

Přečíst celý článek
Není sandwich jako sendvič